یبوست چیست؟

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

یبوست چیست؟

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

یبوست چیست؟

یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا عبور آنان سخت است . مدفوع اکثر وقت ها مشقت بار و خشک است . علائم دیگر ممکن است دربرگیرنده درد شکم , نفخ و احساس مانند اینکه شخص تماما از همت روده عبور نکرده باشد . دلایل ناشی از یبوست ممکن است دربرگیرنده بواسیر , شقاق مقعد یا انقباض مدفوع باشد . فرکانس طبیعی حرکت روده در بزرگسالان در میان سه نفر درطول روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزانه سه تا چهار تکان روده دارا‌هستند , در حالی که خردسالان خردسال معمولاً دو تا سه در طول روز دارند .

یبوست عارضه ها زیادی دارد . علل شایع شامل جنبش آهسته مدفوع در روده بزرگ , سندرم روده تحریک پذیر و اختلالات کف لگن است . بیماریهای مرتبط با بیماری دربرگیرنده کم کاری تیروئید , دیابت , بیماری پارکینسون , بیماری سلیاک , حساسیت به گلوتن غیر سلیاک , سرطان روده بزرگ , دیورتیکولیت و بیماری التهابی روده است .

داروهای مرتبط با یبوست شامل مواد افیونی , آنتی اسیدهای یگانه , مسدود کننده کانال کلسیم و ضد کلرژیکها می‌باشند . از در بین افرادی که مواد مخدر مصرف می نمایند , حدود 90 % در گیر یبوست می گردند . یبوست در باب کاهش وزن یا کم خونی بیشتر نگران کننده است , خون در مدفوع موجود هست , سابقه بیماری التهابی روده یا سرطان روده بزرگ در خانواده یک فرد موجود است , یا در کسی که پیرتر است آغاز جدیدی است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: یبوست

تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1398 | 1:12 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.